Här följer information om driftsättning av vårt nät. För att minimera risken att våra medlemmar hamnar i ett glapp emellan tjänster har vi väntat med att gå ut med ett datum – tills vi sett att det avslutande arbetet med fiberblåsning och svetsning rullar på. Vi ser nu att det rullar på bra och vi har därför tagit beslut om ett datum fördriftsättning.
Driftsättning av vårt nät kommer att ske den 7 April.
Vad innebär detta?
Från och med driftsättningsdagen kan man beställa tjänster i vårt nät.
– För dig som valt gruppavtalet innebär det att du kan ta kontakt med Comhem för att beställa alla eller delar av de tjänster som ingår i gruppavtalet. Eftersom man har valet att avropa bara delar av tjänsterna i avtalet så måste varje medlem själv kontakta Comhem och beställa. Vi återkommer med hur detta går till.
– För dig som valt öppen plattform innebär det att du kan koppla upp och beställa tjänster via portalen för den öppna plattformen.
Vad ska jag tänka på?
– Säg inte upp telefonabonnemanget i förväg, låt detta skötas av den nya telefonileverantören (Comhem för er som valt gruppavtal).
– Även om driftsättningsdatumet är den 7 April kommer det att vara leveranstid på de ingående produkterna från leverantör. Säg därför inte upp tjänster till datumet 7 April om du kan undvika det, utan se till att det finns en viss överlappning.
Hur beställer jag?
Vi kommer att återkomma med information om detta när det börjar närma sig driftsättning.
Till Comhem kommer vi att få ett speciellt nummer att ringa för beställning.