Hoppa till innehåll

Rutiner vid felanmälan

Tjänster

Fel på internetförbindelse, TV eller telefonitjänster – som levereras via fiberkabeln – skall felanmälas till leverantören av respektive tjänst.

För er som har tecknat föreningens gruppavtal sker felanmälan till Com Hem på telefon 90222.
Driftsinformation, installationsguider och support finns även på https://www.comhem.se/kundservice/support

Om ni upplever problem i hanteringen av era felanmälningar så hör av er till föreningen via epost på info@laneryrfiber.se så gör vi vad vi kan för att hjälpa till.

För att göra föreningen uppmärksam på eventuella problem med tjänsterna (endast gruppavtal) så kan ni registrera ert fel här: http://www.laneryrfiber.se/felregistrering/

Avgrävning eller andra brott på fiberkabel

Allt grävarbete skall föregås av en förfrågan på http://www.ledningskollen.se, läs mer om föreningens riktlinjer vid grävning på den här länken.

Om du skadat en av föreningens kablar av misstag hör av dig till föreningen på e-postadressen info@laneryrfiber.se för guidning kring åtgärder. Det går även bra att kontakta någon i styrelsen på telefon.

Kontakta även info@laneryrfiber.se för guidning vid skada på inomhuskabel.