Hoppa till innehåll

Nyheter

Högre hastighet på gruppavtalet

Det har tidigare gått ut information om att gruppavtalet med Com Hem har förlängts. De medlemmar som väljer att vara kvar i gruppavtalet måste ringa Com Hem för att avropa den nya bredbandshastigheten på 250 Mbit/s och om man vill även en ny router. Här finns ett informationsbrev från Com Hem om hur du avropar tjänsterna. Den nya hastigheten gäller från 2019-10-01.

I dagarna går information om gruppavtalsförlängningen även ut till alla medlemmar per post.

Information angående gruppavtal

Styrelsen har beslutat att förlänga gruppavtalet med Com Hem. I samband med förlängningen måste de som har gruppavtal göra valet att stanna kvar i gruppavtalet eller lämna det.

Ett informationsbrev har gått ut via e-post till de medlemmar som valt att få faktura via e-post. Om du inte fått detta informationsbrev så hör av dig föreningen på info@laneryrfiber.se

Medlemmar som får faktura via brev kommer att få information i samband med nästa faktura.

Planerat servicearbete

IP-Only uppgraderar utrustning i sitt nät, vilket kommer att att skapa kortare avbrott i tjänsterna.

Uppgraderingarna är planerade till nedanstående datum och kommer att ske någon gång mellan 00:01 – 06:00. Den planerade avbrottstiden är 15 minuter per tillfälle. i

Planerat tillfälle #1: 2017-12-04
Planerat tillfälle #2: 2017-12-08
Planerat tillfälle #3: 2017-12-11
Planerat tillfälle #4: 2017-12-15

Ytterligare information finns på http://www.ip-only.se/foretag/migrering-till-nytt-ip-core/

 

Avbrott i Röd

Boende i Lane-Ryrs Röd har anmält avbrott i tjänsterna. Trolig orsak är kabelbrott. Servicepartner är utkallad för felsökning som påbörjas under morgonen 19/10.

Tidslogg:

2017-10-20 13:15 – Skadan är nu permanent lagad.

2017-10-19 14:43 – Temporära lagningen är klar. Permanent lagning körs redan på fredag 2017-10-20.

2017-10-19 13:21 – Skadan kommer att repareras temporärt. Permanent lagning är planerad till måndagen.

2017-10-18 22:30 – Ärende läggs till servicepartner att börja felsökning & reparation under kommande förmiddag.

2017-10-18 21:30 – Föreningen uppmärksammar att boende i Röd har avbrott i tjänst. Samlar information.

 

Comhem utan avtal med Discovery Networks

Comhems avtal med Discovery Networks upphörde den 1 sept 2017. Parterna har förhandlat om förlängningen men har ännu inte kommit överens.

Detta innebär att bl.a. Kanal 5 från och med idag inte längre finns tillgänglig hos kunder till  Comhem.

Mer information finns här: http://www.comhem.se/discovery